Research Output 2005 2019

EL ENVEJECIMIENTO DE LA POBLACIÓN Y LA DEMANDA DE DESTINOS TURÍSTICOS ESPECIALIZADOS EN EL ADULTO MAYOR

Robles Baldenegro, M. E., Camarena Gómez, D. M. J., Velarde Mendivil, A. T. D. N. J. & Salgado, L., 30 Jun 2019, EL ENVEJECIMIENTO DE LA POBLACIÓN Y LA DEMANDA DE DESTINOS TURÍSTICOS ESPECIALIZADOS EN EL ADULTO MAYOR. 1 ed. MÉXICO: Pearson , Vol. 1. p. 19 - 44 25 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2018
1 Citation (Scopus)

Endogeneidad de los rendimientos educativos en México

Translated title of the contribution: Endogeneity of rate of return to education in MexicoVillarreal Peralta, E. M., 1 Jun 2018, In : Perfiles latinoamericanos. 26, 51, p. 265-299

Research output: Contribution to journalArticle

Mexico
wage increase
education
wage
worker

Endogeneity of educational returns in Mexico

Villarreal Peralta, E. M., 2018, In : Perfiles latinoamericanos. 26, 51, p. 265-299

Research output: Contribution to journalArticle

PERSPECTIVAS Y ESTRATEGIAS ECONÓMICAS

Robles Baldenegro, M. E., Robles Valencia, A. & Rodriguez Lopez, M. D. C., 20 May 2018, PRIMERA ed. MÉXICO: Pearson . 242 p.

Research output: Book/ReportBook

Propuesta de medición del Capital de Red en Empresas

López López, M., Villarreal Peralta, E. M. & Cuen Herrera, B. E., 2018, EMPRESAS, ACTORES SOCIALES E INSTITUCIONES EN LA ORGANIZACIÓN PRODUCTIVA DEL TERRITORIO Y LA INNOVACIÓN PARA EL DESARROLLO LOCAL.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2 Citations (Scopus)

Analysis of the study of causal relationships in marketing

Salgado Beltrán, L. & Espejel Blanco, J. E., 1 Oct 2016, In : Innovar. p. 79-94 16 p.

Research output: Contribution to journalArticle

marketing
estimation procedure
Colombia
customer
cause
1 Citation (Scopus)

Externalidades del capital humano en México

Translated title of the contribution: Human Capital Externalities in MexicoVillarreal Peralta, E. M., 1 Dec 2016, In : El trimestre económico. 83, 332, p. 747-788

Research output: Contribution to journalArticle

Mexico
Human capital externalities
Education
Instrumental variables
Schooling

Human Capital Externalities in Mexico

Villarreal Peralta, E. M., 2016, In : TRIMESTRE ECONOMICO. 83, 332, p. 747-788

Research output: Contribution to journalArticle

2015

Green consumption in northern Sonora. Consumo verde en el norte de Sonora

Salgado Beltran, L. & Bravo Diaz, B., 30 Jun 2015, In : Agroproductividad. 8, 4, p. 42-47 6 p., 4.

Research output: Contribution to journalArticle

22 Citations (Scopus)

Innovation and Regional Growth in Mexico: 2000-2010

Rodriguez-Pose, A. & Villarreal Peralta, E. M., 2015, In : Growth and Change.

Research output: Contribution to journalArticle

2014
6 Citations (Scopus)

Alimentos tradicionales en Sonora, México: Factores que influyen en su consumo

Espejel Blanco, J. E., Camarena Gómez, D. M. J. & Sandoval Godoy, S. A., 2014, In : Innovar. 24, 53, p. 127-139 12 p.

Research output: Contribution to journalArticle

En busca de insights: una aplicación de comunicación integrada de marketing a los alimentos ecológicos

Salgado Beltrán, L., Utrillas Rosales, V., Galindo Rosas, S. & Camarena Gómez, D. M. J., 10 Oct 2014, In : Revista de responsabilidad social de la empresa. 17, p. 51-71 21 p., 17.

Research output: Contribution to journalArticle

Evaluación de la aceptación de un nuevo producto a base de espárrago mediante metodología mixta

Salgado-Beltrán, L., Díaz-León, J., Esquer-Torres, M. Y. & Noriega-Rodríguez, J. A., 2014, In : Agroalimentaria.

Research output: Contribution to journalArticle

1 Citation (Scopus)
Clinical laboratories
Pollution
Mercury amalgams
Bioaccumulation
health care
2013

Capital Humano, Externalidades e Innovación en México

Peralta, E. M. V., Bara, J. L. R. & Rodriguez-Pose, A., 2013

Research output: Book/ReportBook

Influencia de las estrategias de marketing en la intención de compra de los productos orgánicos

Salgado, L., Espejel Blanco, J. E. & Camarena Gómez, D. M. J., 2013, Marketing agroalimentario: Aplicaciones metodológicas estudios de casos en el contexto global. Espejel, J., Camarena, D. M. & Salgado, L. (eds.). 1a ed. ed. 978-607-32-32088-0: Pearson , p. 181-194 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Innovación y crecimiento regional en México 2000-2010

Peralta, E. M. V., 2012, In : Estudios Económicos. 24, 2, p. 225-248 24 p.

Research output: Contribution to journalArticle

Relationship between sustainable buying intention and marketing strategies

Salgado-Beltrán, L., Subira-Lobera, M. E. & Beltrán-Morales, L. F., 30 Jun 2012, In : The International Journal of Management Science and Information Technology (IJMSIT) Special Issue. p. 18-30 13 p., special issue.

Research output: Contribution to journalArticle

Marketing strategy
Purchasing
Sampling
Placement
Hypothesis test
2011

Consumer perceptions toward Mexican garlic: an empirical analysis with PLS Path mode

Espejel Blanco, J. E., Camarena Gómez, D. M. J. & Chávez, M., 2011, Proceedings of the XI ISINI Conference. Pearson , p. 84-94 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2009

Consumo orgánico y conciencia ambiental de los consumidores

Salgado Beltrán, L., Subirá Lobera, M. E. & Beltrán Morales, L. F., Apr 2009, In : Problemas del desarrollo. 40, 157, p. 189-199 11 p.

Research output: Contribution to journalArticle

2008
49 Citations (Scopus)

Consumer satisfaction: A key factor of consumer loyalty and buying intention of a PDO food product

Espejel Blanco, J. E., 5 Sep 2008, In : British Food Journal. 110, 8, p. 865 881 p., Vol. 110, No. 9.

Research output: Contribution to journalArticle

Open Access