• 212 Citations
  • 8 h-Index
20072020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

  • 212 Citations
  • 8 h-Index
  • 28 Article
  • 2 Chapter
  • 1 Book
2020
Open Access
File

Human capital performance and its effect on the technological innovation capacity of SMEs

Leyva Carreras, A. B., Espejel Blanco, J. E. & Cavazos Arroyo, J., 1 Jan 2020, In : Innovar. p. 25-36 12 p.

Research output: Contribution to journalArticle

2019

El camote deshidratado como una nueva alternativa de consumo saludable para los sonorenses

López, G., Leon Lopez, L. P. & Espejel Blanco, J. E., 1 Oct 2019, In : REVISTA INCLUSIONES. 6, Especial, p. 50-65 15 p., 1.

Research output: Contribution to journalArticle

File

Formación del perfil emprendedor en educación superior en la Universidad de Sonora, México

Leyva-Carreras, A. B., Alcántara-Castelo, J. R., Espejel-Blanco, J. E. & Coronado-García, M. A., 3 Sep 2019, In : Revista Escuela de Administración de Negocios. 86, p. 115-132 17 p., 86.

Research output: Contribution to journalArticle

File

Transferencia de Tecnología Universidad - Pymes como opción de vinculación

Trasviña Soto, I. C., Espejel Blanco, J. E. & Molina Verdugo, C., 1 Oct 2019, In : Revista Trascender, Contabilidad y Gestión. 5, p. 25-39 15 p.

Research output: Contribution to journalArticle

2018
1 Scopus citations
2017

Confianza institucional y violencia estructural en Nogales, Sonora

Palafox Moyers, C. G., Espejel Blanco, J. E. & Valenzuela García, J. Á., 5 May 2017, In : Revista Región y Sociedad.. 29, SPE5, p. 215-248 33 p., 1.

Research output: Contribution to journalArticle

Open Access

Analysis of the study of causal relationships in marketing

Salgado Beltrán, L. & Espejel Blanco, J. E., 1 Oct 2016, In : Innovar. p. 79-94 16 p.

Research output: Contribution to journalArticle

3 Scopus citations
2014

Alimentos tradicionales en Sonora, México: Factores que influyen en su consumo

Espejel Blanco, J. E., Camarena Gómez, D. M. J. & Sandoval Godoy, S. A., 2014, In : Innovar. 24, 53, p. 127-139 12 p.

Research output: Contribution to journalArticle

8 Scopus citations
2013

Influencia de las estrategias de marketing en la intención de compra de los productos orgánicos

Salgado, L., Espejel Blanco, J. E. & Camarena Gómez, D. M. J., 2013, Marketing agroalimentario: Aplicaciones metodológicas estudios de casos en el contexto global. Espejel, J., Camarena, D. M. & Salgado, L. (eds.). 1a ed. ed. 978-607-32-32088-0: Pearson , p. 181-194 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2011

Antecedents of consumer commitment to a PDO wine: an empirical analysis of Spanish consumers

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 1 Nov 2011, In : Journal of Wine Research. 22, 3, p. 205-225 20 p., 3.

Research output: Contribution to journalArticle

17 Scopus citations

Consumer perceptions toward Mexican garlic: an empirical analysis with PLS Path mode

Espejel Blanco, J. E., Camarena Gómez, D. M. J. & Chávez, M., 2011, Proceedings of the XI ISINI Conference. Pearson , p. 84-94 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

2009

The influence of consumer involvement on quality signals perception

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 24 Oct 2009, In : British Food Journal. 111, 11, p. 1212-1236 24 p., 11.

Research output: Contribution to journalArticle

25 Scopus citations
23 Scopus citations
2008

Consumer satisfaction: A key factor of consumer loyalty and buying intention of a PDO food product

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 5 Sep 2008, In : British Food Journal. 110, 8, p. 865 881 p., Vol. 110, No. 9.

Research output: Contribution to journalArticle

Open Access
56 Scopus citations

The Influence of Consumer Degree of Knowledge on Consumer Behavior: The Case of Spanish Olive Oil

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 18 Dec 2008, In : Journal of Food Products Marketing. 15, 1, p. 15-37 22 p., 1.

Research output: Contribution to journalArticle

18 Scopus citations
2007

La importancia de las DOP como indicadores de calidad para el comportamiento del consumidor. El caso del aceite de oliva del Bajo Aragón

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 21 Dec 2007, In : Economía Agraria y Recursos Naturales. 7, 14, p. 3-19 17 p., 14.

Research output: Contribution to journalArticle

Open Access

Modelo de ecuaciones estructurales aplicado al aceite de oliva virgen extra del bajo Aragón con Denominación de origen protegida

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 6 Jan 2007, In : Revista mexicana de Agronegocios. 40, 20, p. 222-237 15 p., 20.

Research output: Contribution to journalArticle

15 Scopus citations

The role of intrinsic and extrinsic quality attributes on consumer behaviour for traditional food products

Espejel Blanco, J. E., Fandos Herrera, C. & Flavián Blanco, C., 20 Nov 2007, In : Managing Service Quality: An International Journal. 17, 6, p. 681-701 20 p., 6.

Research output: Contribution to journalArticle

46 Scopus citations