Creencias sobre enseñanza y aprendizaje en docentes universitarios

Etty Haydee Estévez-Nenninger, Ángel Alberto Valdés-Cuervo, Claudia Gabriela Arreola-Olivarría, María Guadalupe Zavala-Escalante

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

13 Citas (Scopus)

Resumen

This paper describes the result of a quantitative, explanatory study that was carried out in order to determine the variables that influence the presence of beliefs about learning- and student-oriented teaching in university teachers. A random sample of 105 teachers participated, using a higher education adaptation of the McCombs & Whisler (1997) survey. The results show that beliefs related to new paradigms coexist with traditional beliefs, and that variables such as the level of scholarly education and hours of teacher training contribute to the presence of beliefs that focus on learning and students.

Título traducido de la contribuciónUniversity teacher's beliefs about teaching and learning
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)49-64
Número de páginas16
PublicaciónMagis
Volumen6
N.º13
DOI
EstadoPublicada - 2014

Palabras clave

  • Beliefs
  • Higher Education
  • Learning
  • Teachers
  • Teaching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Creencias sobre enseñanza y aprendizaje en docentes universitarios'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto